Skip to the main content

Review article

Odnos kurikuluma i nastavnoga plana i programa

Tonća Jukić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 55-64

downloads: 9.946

cite

Full text: english pdf 101 Kb

page 65-65

downloads: 360

cite

Full text: german pdf 89 Kb

page 66-66

downloads: 289

cite


Abstract

Kurikulum se kao pedagoški pojam razvijao tijekom vremena te su se u skladu s tim nadograđivala i mijenjala njegova određenja. Premda je supostojanje različitih poimanja kurikuluma pozitivan znak kritičkog promišljanja o njegovoj složenosti i važnosti, s obzirom na njegovo izjednačavanje s nastavnim planom i programom s jedne strane, te upućivanje na njegovo šire značenje s druge strane, u ovome su se radu usporedile različite teorije kurikuluma i nastavnog plana i programa, a njihov se odnos razmotrio kroz treći pristup prema kojemu su kurikulum i nastavni plan i program dvije različite tradicije određene kulturom. Prema ovom shvaćanju, pojam nastavnoga plana i programa (njem. Lehrplan) određen je njemačkom didaktikom, a pojam kurikuluma (eng. Curriculum) američkom teorijom kurikuluma. Obje se tradicije bave istim pitanjima, poput centralizacije uprave, ciljeva, sadržaja i metoda učenja te uloge nastavnika i učenika u odgojno-obrazovnom procesu, ali se razlikuju u načinu na koji postavljaju i razmatraju ta pitanja. U radu se izdvajaju i argumentiraju navedene razlike te se upućuje na nužnost međusobnog dijaloga tih dviju tradicija radi boljeg razumijevanja odnosa kurikuluma i nastavnog plana i programa, a samim time i unapređenja pedagogijske teorije i pedagoške prakse.

Keywords

kurikulum; nastavni plan i program; njemačka didaktika; američka teorija kurikuluma

Hrčak ID:

118390

URI

https://hrcak.srce.hr/118390

Publication date:

26.5.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 14.464 *