Skip to the main content

Review article

Uloga marketinga u razvoju kulturnog turizma u Hrvatskoj

Damir Demonja orcid id orcid.org/0000-0002-4186-5137 ; Institute for Development and International Relations, Zagreb, Croatia
Tatjana Gredičak ; Ministry of Tourism of the Republic of Croatia, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 257 Kb

page 112-128

downloads: 1.838

cite


Abstract

Primjena marketinga u svim sferama gospodarskog i društvenog života u razvijenim zemljama danas je nezaobilazna. U Hrvatskoj je takva primjena marketinga, a to znači i marketing orijentacija društva, još uvijek budućnost kojoj se teži. U središtu društvene koncepcije marketinga potrebe su određenog segmenta potrošača kao i potrebe čitavog društva. To, konkretno, znači da treba voditi računa o nužnosti očuvanja karakteristika turističke destinacije u sociološkom, kulturološkom i ekološkom smislu. Budući razvoj kulturnog turizma, i turizma općenito, nezamisliv je bez takvog razmišljanja i pristupa, i u tome leži njegov opstanak i daljnji razvoj. Za kreiranje koncepcije turističkog razvoja na nižim prostornim razinama bitno je temeljito proučavanje i utvrđivanje mogućnosti turističkih svojstava, karakteristika i turističkih vrijednosti, te prihvatnih mogućnosti svih prirodnih i društvenih resursa koji će zadovoljiti određene potrebe turista. U ovom članku dat će se kratki pregled i kritički osvrt na postignuća razvoja kulturnog turizma u Hrvatskoj, analizirat će se, i primjerima dobre prakse, predstaviti učinkovito marketinško upravljanje razvojem turističkog proizvoda u kontinentalnom dijelu Republike Hrvatske, kao i prijedlog smjernica za razvoj marketinga kulturnog turizma u Hrvatskoj.

Keywords

marketing; razvoj; kulturni turizam; turistički proizvod; Hrvatska

Hrčak ID:

126339

URI

https://hrcak.srce.hr/126339

Publication date:

1.6.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.494 *