Entrepreneurial learning, Vol. 3 No. 1, 2013.
Original scientific paper
Poticanje poduzetništva žena u zemljama Zapadnog Balkana - kritička analiza i najbolje prakse
Martina Ferk
; University College of Economics, Entrepreneurship and Management Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Croatia
Abstract
Poduzetništvo žena igra značajnu ulogu u razvoju nacionalnih ekonomija i rastu. Ipak, unatoč tome što žene predstavljaju polovicu populacije, one nisu adekvatno zastupljene na višim razinama managementa na Zapadnom Balkanu, a ni globalno. Rezultati Global Entrepreneurship Monitor-a (GEM, 2012.) pokazuju da žene poduzetnice nisu odgovarajuće osposobljavane ni poticane, uglavnom zbog kulturoloških i socijalnih stavova te pristupa resursima i prilikama. Kako bi se smanjila razlika u spolovima, potrebne su politike koje promoviraju promjene u društvenim stavovima, a koje su usklađene s učenjem, podrškom i potporom poduzetništvu žena. Situacija na Zapadnom Balkanu je da su žene nedovoljno zastupljene u ekonomskom i političkom odlučivanju, s niskom razinom zapošljavanja, te da su žene poduzetnice često diskriminirane kada traže sigurne pozajmice i financiranje za svoje poslovanje. Ovaj rad stoga istražuje načine poticanja poduzetništva žena u zemljama Zapadnog Balkana dajući kritičku analizu i pregled najboljih praksi. Na razini Europske Unije žensko je poduzetništvo promovirano kroz European Network to Promote Women’s Entrepreneurship (WES); portal za poduzetništvo žena i mrežu žena ambasadorica i mentorica koji su praćeni kroz mnoge projekte financirane iz EU. Kao način za smanjivanje izazova u poduzetništvu žena, ovaj rad je identificirao mentorsku podršku kao dobar način za fleksibilnu, prilagođenu podršku poduzetnicima i njezinom/njegovom iskustvu, identitetu, a koji istovremeno nosi s otporom prema učenju (Kickul et al., 2007; Rute, 2006).
Keywords
poduzetništvo žena; spolna razlika; zemlja Zapadnog Balkana; nacionalne politike; mentorstvo
Hrčak ID:
130296
URI
Publication date:
1.6.2013.
Visits: 3.476 *