Review article
Uloga veličine zemlje u prostornoj ekonomiji: Istraživanje učinaka domaćeg tržišta
Dao-Zhi Zeng
orcid.org/0000-0003-3348-3574
; Graduate School of Information Sciences Tohoku University,Sendai Miyagi, Japan
Abstract
U radu se istražuje rastuća literatura o učincima domaćeg tržišta (HMEs) u
prostornoj ekonomiji. HME-ovi se koriste da bi se utvrdila uloga veličine zemlje u
konfiguraciji ekonomske aktivnosti. Različiti HME-ovi prikazuju distinktivne
osobine prednosti veličine i izvorno su dobiveni iz različitih modela. Najnovija
istraživanja potvrđuju da su te osobine usko povezane jedna s drugom. Ovim
istraživanjem dobiveni su odgovori na slijedeća pitanja. Jesu li ovi HME-ovi pod
nekim uvjetima ekvivalentni? Jesu li neke od osobina općenitije od drugih? Zašto
se teorijskim i empirijskim istraživanjima dobivaju nedosljedni rezultati?
Keywords
Aglomeracija; učinci domaćeg tržišta; nove teorije trgovine; trgovinske strukture; trgovinska integracija
Hrčak ID:
131552
URI
Publication date:
22.12.2014.
Visits: 1.864 *