Skip to the main content

Review article

Sadržaji građanskoga odgoja i obrazovanja u nacionalnom okvirnom kurikulumu

Marija Sablić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska


Full text: croatian pdf 316 Kb

page 83-92

downloads: 834

cite


Abstract

Za Republiku Hrvatsku završava dugogodišnje razdoblje tranzicije. Ove godine čine se zadnje pripreme da RH može pristupiti Europskoj uniji. Život u visokorazvijenom demokratskom društvu kakav se njeguje u Uniji donosi goleme prednosti pojedincu, ali od njega zahtijeva i preuzimanje uloge aktivnog građanina koji je sposoban snositi odgovornost za svoje odluke i postupke. Kako bismo bili sposobni za takav život, nužna je određena priprema mladih ljudi, u čemu, osim obitelji, veliku ulogu imaju odgojno-obrazovne institucije, odnosno škole. Hrvatska se uvođenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma i kurikuluma Građanskog odgoja i obrazovanja pridružila težnjama zemalja članica Unije u promicanju središnjih vrijednosti europskoga obrazovanja kao aktivnoga, interdisciplinarnoga i suradničkoga procesa u čijem su središtu vrijednosti poput ljudskih prava, demokracije, nenasilja, poštivanja drugih, solidarnosti, očuvanja ekoloških sustava i ujednačenoga razvoja, jednakih mogućnosti i osobne odgovornosti.

Keywords

građanski odgoj i obrazovanje; nacionalni okvirni kurikulum; europska dimenzija u obrazovanju

Hrčak ID:

133853

URI

https://hrcak.srce.hr/133853

Publication date:

17.4.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 2.413 *