Skip to the main content

Review article

Manjinsko obrazovanje u Republici Srbiji: stanje i perspektive

Josip Ivanović ; Učiteljski fakultet u Subotici Sveučilišta u Novom Sadu


Full text: croatian pdf 1.048 Kb

page 215-244

downloads: 472

cite

Full text: english pdf 734 Kb

page 245-245

downloads: 210

cite

Full text: german pdf 493 Kb

page 246-246

downloads: 232

cite


Abstract

Manjinsko obrazovanje zapravo bi trebalo biti podsustav obrazovnog sustava zemlje u kojoj živi znatan broj pripadnika nacionalnih manjina. Republika Srbija, iako izuzetno bogata nacionalnim manjinama, nema takav podsustav, već se unutar osnova sustava odgoja i obrazovanja prigodnim “dodacima” redovito regulira kako pravo, tako i njegovo ostvarenje putem, također, dodataka u nastavnim planovima i programima. Takva praksa rezultira mnogim problemima, pa se upozorava na potrebu sustavnog rješavanja problematike manjinskog obrazovanja. Stoga se, unatoč evidentnim različitostima obrazovanih tradicija među manjinskim zajednicama (i brojem i strukturom), kao i unutar samih manjina, čini opravdanim uvođenje jednoga dovoljno elastičnog podsustava koji će omogućiti svakoj manjini odgovarajući intenzitet i ekstenzitet odgoja i obrazovanja. Prijedlog mogućih pravaca kreiranja podsustava daje se na temelju detaljne analize aktualnog stanja, utemeljene na egzaktnim statističkim podacima obrazovanosti stanovnika Republike Srbije, s posebnim naglaskom na etnodemografskim, pravnonormativnim i znanstveno-stručnim pretpostavkama takvoga mogućeg podsustava.

Keywords

manjinsko obrazovanje; obrazovanje na jezicima manjina; podsustav manjinskog obrazovanja; modeli manjinskog obrazovanja

Hrčak ID:

139246

URI

https://hrcak.srce.hr/139246

Publication date:

20.12.2006.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.199 *