Other
Najbolja knjižnična praksa za prve korake u kompetenciji čitanja
Dobrinka Stoykova
; Državno sveučilište knjižničarstva i informacijskih tehnologija, Sofija, Bugarska
Abstract
Knjižnice u svim zemljama čine napore u poticanju čitanja od rođenja jer je ono povezano s kompetencijom čitanja. U ovom je članku predstavljena najbolja knjižnična praksa za prve korake u kompetenciji čitanja koja se koristi u SAD-u i Njemačkoj. Obje zemlje imaju raznolike programe. Dodatni je razlog što su njihovi programi lako provedivi. Postoje i zanimljivi pozitivni primjeri zajedničkih napora knjižničara i drugih ustanova na tom području. U članku su opisane glavne mogućnosti poticanja čitanja djece u dobi od 0 mjeseci do 6 godina – izravni oblici kao ‘Vrijeme za priču’ itd.; koraci usmjereni na posrednike čitanja – roditelje, učitelje, odgojitelje, knjižničare i nacionalne kampanje kao što je Program ljetnog čitanja.
Keywords
čitanje; kompetencija čitanja; knjižnice; djeca; posrednici
Hrčak ID:
142392
URI
Publication date:
8.6.2014.
Visits: 1.459 *