Skip to the main content

Original scientific paper

Kognitivna i emocionalna inteligencija kao prediktori uspjeha u višim razredima osnovna škole

Krunoslav Matešić ml. orcid id orcid.org/0000-0003-3568-2892 ; Catholic University of Croatia, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 327 Kb

page 79-90

downloads: 2.780

cite


Abstract

Cilj ove studije je provjeriti prediktivnost pokazatelja kognitivne inteligencije i emocionalne inteligencije za kriterijske varijable – prosjek svih ocjena na polugodištu, završna ocjena iz hrvatskog i matematike. Kognitivna inteligencija je operacionalizirana
rezultatom na Naglierijevu testu neverbalne sposobnosti (NNAT), a emocionalna inteligencija rezultatima na ljestvicama BarOnova inventara emocionalnog kvocijenta inteligencije: verzije za mladež, a koji mjeri interpersonalnu inteligenciju, intrapersonalnu
inteligenciju, suočavanje sa stresom i prilagodljivost. U istraživanju su sudjelovala 273 učenika (132 dječaka i 141 djevojčica) 6., 7. i 8. razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Utvrđeno je da komponente emocionalne inteligencije nisu značajno
doprinijele objašnjavanju ni jedne kriterijske varijable. Kognitivna inteligencija je bila značajan prediktor za sve tri mjere školskog postignuća.

Keywords

kognitivna inteligencija; emocionalna inteligencija, školski uspjeh; osnovna škola

Hrčak ID:

149206

URI

https://hrcak.srce.hr/149206

Publication date:

20.7.2015.

Article data in other languages: english

Visits: 6.020 *