Review article
Djetetovo izražavanje i istraživanje svijeta kroz dramu/kazališnu umjetnost
Helena Korošec
orcid.org/0000-0003-0388-1854
; Faculty of Education, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Abstract
Ovaj rad bavi se ulogom kreativnih dramskih aktivnosti u predškolskom odgoju. Općenito, cilj je kreativnih dramskih aktivnosti pripremiti formalnu prezentaciju za publiku. Međutim, za odgajatelja je bitan proces tijekom kojeg se te aktivnosti odvijaju. Drama postaje medij za izražavanje djetetova shvaćanja svijeta, književnosti, prirode, društvenih odnosa itd. Tijekom djetetove kreativne dramske igre, odgajatelj upotrebljava lutku, maske ili igru kao medij za komunikaciju i osobnu interakciju. Za dijete je najveća motivacija priprema lutkarske igre kada on/a brzo postiže postavljene ciljeve. U isto vrijeme odgajatelj se usredotočuje na proces, tijekom kojega on/a stalno nadzire dijete i motivira ga/ju. Otkrili smo sličnosti između umjetničkih aktivnosti u Predškolskom kurikulu (1999) i u pedagoškom pristupu Reggio Emilia, prema kojima je vidljivo da se dijete rađa sa stotinom jezika izražavanja i u tome leži središnja uloga odgajatelja da namjerno omogući i podrži sve oblike izražavanja. U ovom su radu opisani različiti kreativni materijalni i nematerijalni poticaji koje djetetu treba ponuditi kako bi se moglo izraziti na stotinama jezika. Opisana je i uloga predškolskog odgajatelja u ovom kreativnom procesu. U zaključku donosimo primjer dobre prakse, usredotočujući se na kreativni proces u okviru kreativnih lutkarskih igara.
Keywords
kreativna drama; predškolski odgoj; uloga odgajatelja; okružje
Hrčak ID:
151370
URI
Publication date:
19.12.2015.
Visits: 3.331 *