Preliminary communication
DIJAGNOSTICIRANJE PODUZETNIČKE KLIME – PRIMJER PODUZEĆA U FARMACEUTSKOJ INDUSTRIJI
Bojan Morić Milovanović
orcid.org/0000-0001-7676-6983
; DIU LIBERTAS Međunarodno sveučilište
Karla Kunst
; PharmaSwiss d.o.o.
Stjepan Srhoj
orcid.org/0000-0002-7105-8088
; Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe (SEECEL)
Abstract
Poduzetnička klima predstavlja kompleksan fenomen koji je rezultat kontinuirane interakcije vanjskog i unutarnjeg okruženja poduzeća, a sastoji se od pet temeljnih odrednica: menadžerska potpora poduzetničkim aktivnostima, autonomija menadžmenta u smislu iniciranja i provođenja poduzetničkih aktivnosti, dostupnost vremena za razvoj inovacija, optimalan sustav materijalnog i nematerijalnog nagrađivanja te organizacijska ograničenja. Poduzetničku klimu moguće je procijeniti uz pomoć Alata za dijagnosticiranje poduzetničke klime (CEAI) koji strateškom menadžmentu omogućuje stjecanje kvalitetnog uvida o razini poduzetničkog okruženja na temelju kojeg može kreirati buduće smjernice razvoja poslovanja. Primjenom metode poslovnog slučaja, svrha ovog rada je analizirati poduzetničku klimu u farmaceutskom poduzeću PharmaSwiss d.o.o. Zagreb. U radu je, uz pregled literature, predstavljena primjena alata za dijagnosticiranje razine poduzetničke klime, s time da je diskusija obogaćena primjerima koji su identificirani kroz dubinske intervjue sa zaposlenicima poduzeća.
Keywords
poduzetnička klima; korporativno poduzetništvo; farmaceutska industrija; Hrvatska
Hrčak ID:
160047
URI
Publication date:
17.6.2016.
Visits: 3.925 *