Glasnik Zaštite Bilja, Vol. 31 No. 6, 2008.
Professional paper
Reforma zajedničke organizacije tržišta vina europske unije
Jasna Čačić
; Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja
Abstract
Zajednička organizacija tržišta vina u okviru Europske unije datira iz 1962. godine i od tada se neprestano razvija sve do današnjih dana. Ona je jedna je od najvećih i najsloženijih organizacija tržišta u zajedničkoj poljoprivrednoj politici Europske unije. Zajednička organizacija tržišta vina ima globalnu dimenziju u odnosu na proizvodnju, potrošnju i prodaju vina. Prva velika reforma zajedničke organizacije tržišta vina provedena je 1999. godine s ciljem pojednostavljenja nagomilane legislative. Navedena reforma postigla je određene rezultate, međutim kretanja na tržištu i sve veća konkurencija vina iz zemalja tzv. Novog svijeta dovela su do potrebe za reformom koja bi riješila nagomilane probleme u samom sektoru.
Razlozi reforme leže u neravnoteži ponude i potražnje, neprestanom smanjenju potrošnje vina, povećanju zaliha vina, smanjenju cijena, porastu uvoza u odnosu na neznatan porast izvoza, složenosti zakonodavnog okvira i potrebi za njegovim pojednostavljenjem.
Cilj ovog rada je istražiti zakonodavni okvir Zajedničke organizacije tržišta vina Europske unije te razloge i ciljeve reforme unutar sektora vina.
U ovom radu korištena je kvalitativna strategija istraživanja u skupljanju i analizi podataka. Navedena strategija ima induktivni pristup u odnosima između teorije i istraživanja. Zaključci su proizašli iz usporedbe relevantne literature koja se odnosi na Zajedničku organizaciju tržišta vina Europske unije kao i pretpostavke koje su proizašle iz istraživanja i stručnog znanja u odnosu na područje istraživanja.
Keywords
zajednička organizacija tržišta vina; Europska unija; reforma; tržište vina
Hrčak ID:
163994
URI
Publication date:
19.12.2008.
Visits: 1.252 *