Skip to the main content

Review article

Percipirane koristi proizvođačkih i privatnih maraka kozmetičkog proizvoda

Sunčana Piri Rajh
Anita Ćurić


Full text: croatian pdf 455 Kb

page 111-125

downloads: 733

cite


Abstract

Neovisno o tome odabiru li proizvod označen proizvođačkom ili privatnom markom, odluku o kupnji potrošači temelje na percepciji koristi koje će od tog proizvoda ostvariti. Stoga je cilj rada bio istražiti koje su percipirane koristi dominantne u kupnji proizvođačkih i privatnih maraka u kategoriji kozmetičkog proizvoda široke potrošnje (gela za tuširanje), te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u percepciji istih. Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnom uzorku od 147 potrošača (žena koje koriste navedeni proizvod). Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika između proizvođačkih i privatnih maraka u pogledu funkcionalnih, iskustvenih i koristi u vidu pojačanja općeg dojma, no razlika postoji u percipiranim simboličkim i društvenim koristima. Razumijevanje koncepta percipiranih koristi važno je marketinškim stručnjacima u području strateškog upravljanja markom jer spoznaje o tome koje se koristi dominantno percipiraju u slučaju njihove marke, mogu im pomoći u (re)pozicioniranju marke, odnosno u naglašavanju istih u komunikaciji s potrošačima.

Keywords

percipirane koristi; proizvođačke marke; privatne marke; kozmetički proizvod

Hrčak ID:

170209

URI

https://hrcak.srce.hr/170209

Publication date:

7.12.2016.

Visits: 1.760 *