Skip to the main content

Original scientific paper

Vokalna oporuka Stjepana Šuleka. Uz cikluse popjevaka Pjesma mrtvog pjesnika i Strah

Koraljka Kos ; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 319 Kb

page 149-160

downloads: 670

cite


Abstract

Ciklusi popjevaka Stjepana Šuleka (1914. – 1986.) Pjesma mrtvog pjesnika (Dobriša Cesarić; 1969/70) i Strah (Đuro Sudeta; 1973) nisu dosad bili muzikološki obrađeni. Prvi ciklus obuhvaća 12 popjevaka poredanih prema načelu kontrasta; prva i posljednja, prema kojoj je ciklus naslovljen, opsežnije su i sadrže epske crte. Ciklus Strah obilježen je tjeskobnim ugođajem koji na kraju prerasta u dramatiku. Skladatelj je Sudetine pjesme uglazbio služeći se strojopisnim prijepisom pjesama, a na tome je prijepisu označio redoslijed koji je želio ostvariti u ciklusu, očito vođen zamisli o dramaturgiji cjeline. Skladatelj je u oba ciklusa ostvario ono što je na glazbenoscenskom području pokazao kao majstor izrazitog dramatskog senzibiliteta, koristeći sva sredstva glazbenoga izraza za afektivno tumačenje riječi. Semantička interpretacija pjesničkoga teksta u suodnosu je s autonomno glazbenim. Oba ciklusa vrijedni su doprinosi hrvatskoj umjetničkoj popijevci 20. stoljeća.

Keywords

hrvatska umjetnička popijevka; 20. stoljeće; Stjepan Šulek; Dobriša Cesarić; Đuro Sudeta; ciklus; Pjesma mrtvog pjesnika; Strah

Hrčak ID:

173164

URI

https://hrcak.srce.hr/173164

Publication date:

27.1.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.329 *