Skip to the main content

Original scientific paper

Recepcija romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić Mažuranić

Berislav Majhut ; The Faculty of teacher education of the University of Zagreb - Local branche in Petrinja, Croatia


Full text: croatian pdf 610 Kb

page 43-115

downloads: 1.058

cite


Abstract

U gotovo sto godina postojanja romana Čudnovate zgode šegrta Hlapića (1913) Ivane Brlić-Mažuranić zabilježeno je isto toliko izdanja, što ga čini najobjavljivanijim hrvatskim dječjim romanom. Njegova važnost u hrvatskoj dječjoj književnosti možda se još više očituje u ulogama koje su mu pridavane i u titulama kojima je odlikovan: prvi hrvatski dječji roman, roman paradigma, roman od kojega sve počinje... Ipak, tek kroz kritičko čitanje postaje očito koliko su velika i neistražena područja koja još stoje na putu razumijevanju ovoga kultnoga djela. Da bi se uopće pristupilo kritičkom čitanju, bilo je potrebno načiniti reviziju recepcije ovog romana koja razotkriva slijepe pjege motrišta s kojih je roman proučavan. Uočavanje tih slijepih pjega pokazuje se presudnim za utvrđivanje osnovnog teksta Čudnovatih zgoda šegrta Hlapića.

Keywords

Čudnovate zgode šegrta Hlapića; recepcija; Ivana Brlić-Mažuranić; dječja književnost; tekstologija

Hrčak ID:

174662

URI

https://hrcak.srce.hr/174662

Publication date:

17.4.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 3.837 *