Skip to the main content

Original scientific paper

Istraživanje učinaka promjena kod mladih u kontekstu neformalnog obrazovanja

Marin Spetič orcid id orcid.org/0000-0002-9329-3484 ; Split, Croatia


Full text: croatian pdf 335 Kb

page 519-536

downloads: 651

cite

Full text: english pdf 335 Kb

page 537-537

downloads: 264

cite


Abstract

Hrvatsko civilno društvo dugi je niz godina polako, ali sigurno, napredovalo u svojoj viziji i cilju. Ulaskom Hrvatske u Europsku Uniju, akterima civilnog društva otvorile su se nove mogućnosti, kako financiranja, tako i realizacije cijelog niza projekata. Osim toga, novootvorenim mogućnostima financiranja različitih projekata i pridavanjem sve većeg značaja priznavanju vještina i znanja stečenih neformalnim učenjem (Crnčić Sokol i Kostanjčar Suljada, 2009, 95), otvara se put za primjenu sociološke perspektive, teorije i metodologije na novo područje validacije i evaluacije vještina i znanja stečenih neformalnim te informalnim obrazovanjem. Ovaj se rad, stoga, usmjerava na razmatranje implikacija razvoja projekata neformalnog obrazovanja čiji su nositelji upravo udruge civilnog društva. Probleme formalnog priznavanja vještina i znanja stečenih neformalnim kanalima obrazovanja stavlja u prvi plan. U fokusu se rada nalazi metodološki problem mjerenja učinka projekata neformalnog obrazovanja na sudionike. Koristeći se kvantitativnom metodologijom (te strukturiranim upitnikom kao mjernim instrumentom) istraživanje je dizajnirano kao kvazi-eksperimentalno istraživanje. Glavnu istraživačku strategiju predstavlja akcijsko evaluacijska ideja s ciljem mjerenja i jasnog evaluiranja promjena koje su se dogodile kod sudionika projekta BeAlive 2014 u odnosu na specifične ciljeve samog projekta, što rezultira otvaranjem metodološke rasprave o načinima evaluacije, validacije i mjerenja promjena te učinaka projekata neformalnog obrazovanja.

Keywords

civilno društvo; evaluacija; projekti; validacija

Hrčak ID:

178175

URI

https://hrcak.srce.hr/178175

Publication date:

16.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.310 *