Technical gazette, Vol. 24 No. 4, 2017.
Original scientific paper
https://doi.org/10.17559/TV-20151126111613
Deterministički model širenja poremećaja intervala slijeđenja vozila na linijama javnog gradskog prijevoza putnika
Pavle Pitka
orcid.org/0000-0001-6389-1195
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Milan Simeunović
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Ilija Tanackov
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Tatjana Savković
; University of Novi Sad, Faculty of Technical Sciences, Department of Traffic Engineering, Trg Dositeja Obradovića 6, 21 101 Novi Sad, Serbia
Abstract
U sustavu javnog gradskog prijevoza, primarni poremećaj intervala slijeđenja vozila koji nastaje unutar jednog polaska, ima tendenciju širenja u sustavu. U ovom radu analizom procesa kretanja vozila duž linije, identificirani su parametri koji utiču na širenje poremećaja intervala slijeđenja. Na osnovu utvrđenih relacija između parametara formiran je deterministički model. Modelom je predstavljeno širenje poremećaja intervala slijeđenja po stajalištima duž linije i po polascima u voznom redu na jednoj liniji javnog gradskog prijevoza. Analizom je utvrđeno da najznačajniji uticaj na širenje poremećaja intervala slijeđenja vozila u sustavu imaju: broj stajališta i odnos intenziteta nakupljanja putnika i intenziteta ulaska putnika u vozilo.
Keywords
deterministički model; interval slijeđenja vozila; javni gradski prijevoz; zadržavanje vozila na stajalištu
Hrčak ID:
185509
URI
Publication date:
31.7.2017.
Visits: 2.057 *