Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.17559/TV-20170317215248

Prošireni model kolone vozila koji uzima u obzir utjecaj autobusa

Jinxing Shen ; College of Civil and Transportation Engineering, Hohai University, Xi Kang Road 1#, Nanjing, 210098, China
Feng Qiu orcid id orcid.org/0000-0002-3012-3672 ; Department of Computer Science, University of Victoria, 3800 Finnerty Rd, Victoria, BC V8P 5C2, Canada
Rui Li ; College of Civil and Transportation Engineering, Hohai University, Xi Kang Road 1#, Nanjing, 210098, China
Changjiang Zheng ; College of Civil and Transportation Engineering, Hohai University, Xi Kang Road 1#, Nanjing, 210098, China


Full text: croatian pdf 1.759 Kb

page 1739-1747

downloads: 654

cite

Full text: english pdf 1.759 Kb

page 1739-1747

downloads: 409

cite


Abstract

Kako bi se opisalo ponašanje prometa kolone vozila, koja se sastoji od autobusa i osobnih automobila na autocesti, u ovom članku je predložen prošireni model kolone vozila za promet u jednoj traci. Predloženi model razlikuje četiri vrste kombinacija kolona automobil-autobus, automobil-nakon-autobusa, autobus-nakon-autobusa, autobus-nakon-automobila i automobil-nakon-automobila. Četiri kombinacije uzimaju u obzir udaljenost, brzinu i ubrzavanje/usporavanje kolone. Predložena metodologija je prikazana uporabom podataka prikupljenih kombinacijom mikrovalnog radarskog detektora i cestovnog laserskog detektora na aveniji Xuanwu u glavnom urbanom području Nanjinga. Osim toga, podaci o terenu podijeljeni su u dva seta podataka, jedan se koristi za uvježbavanje modela, a drugi je za ocjenu. Gazis model i Edie model, dva najčešće korištena modela kolone vozila, kalibrirani su prema istim skupovima podataka za vježbu, a koriste se kao referentna vrijednost. Konačno, izvedba modela, predložena ovim radom, uspoređena je s dva klasična modela na temelju evaluacijskih skupova podataka. Rezultati pokazuju da autobusi imaju različite karakteristike i manevriranost u usporedbi s osobnim automobilima. Uz utjecaj autobusa u procesu kolone vozila, to bi moglo dovesti do nejednake distribucije prometa na trakama i postati glavni razlog za smanjenje kapaciteta prometa autocesta. Model, predložen u ovom radu, precizniji je i stabilniji pri predviđanju ubrzanja/usporavanja različitih vozila tijekom kolone automobila. Nadmoćniji je za opis ponašanja kolone automobil pod utjecajem autobusa na autocesti.

Keywords

autobus; kalibracija modela; model automobilske kolone; protok prometa; postupak stimulacija-reakcija

Hrčak ID:

190170

URI

https://hrcak.srce.hr/190170

Publication date:

3.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.554 *