Skip to the main content

Professional paper

TEORIJSKE POSTAVKE O MEDIJIMA – DEFINICIJE, FUNKCIJE I UTJECAJ

Daniela Jurčić orcid id orcid.org/0000-0002-7721-9292 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Mostaru


Full text: croatian pdf 104 Kb

page 127-136

downloads: 24.699

cite


Abstract

Mediji su osobito složen pojam koji, u najkraćim crtama, označava
sustave javnoga informiranja koji služe za diseminaciju vijesti
u svrhu informiranja educiranja i zabave najširih slojeva društva.
Definicije, funkcije, ali i utjecaj medija u fokusu su znanstvenih
istraživanja pa se u ovome radu o navedenome i polemizira (kroz
teorijski okvir). Da bismo razumjeli pojam medij, potrebno ga je
prije svega definirati, ali i ukazati na funkcije medija i medijski
utjecaj. Danas je nezamislivo pronaći čovjeka koji nije informiran
od barem jedne medijske platforme. Tomu je najviše i pogodovao
razvoj tehnologije, odnosno novih medija koji su omogućili konvergenciju
medija pa je tako većina tiskanih medija proširena i
na internetske portale. Mediji su se komercijalizirali, njihova je
glavna djelatnost oglašavanje, a reklame i medijska manipulacija
vrlo su izražene. Često imaju veliku moć i utjecaj na društvo, a
time i na pojedinca.

Keywords

mediji; uloga medija; utjecaj; funkcije; komunikacija

Hrčak ID:

190208

URI

https://hrcak.srce.hr/190208

Publication date:

30.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 29.829 *