Professional paper
ANALIZA PROIZVODNOG PORTFELJA POMOĆU BCG MATRICE PRI ODABIRU STRATEGIJE RASTA ZA MALA PODUZEĆA
Vesna Vučemilović
orcid.org/0000-0001-5346-5029
Milena Škoro
Abstract
Odabir strategije rasta je proces koji nosi brojne rizike te je nužno pravilno procijeniti stanje u poduzeću i okruženju te djelovati u skladu s vizijom i misijom poduzeća. Analiza proizvodnog portfelja je važan element procjene sadašnjeg stanja na temelju kojeg se mogu donijeti odluke vezano za daljnji rast pojedinih djelatnosti odnosno napuštanje, re-dukciju ili likvidaciju djelatnosti. BCG matrica je jedan od pristupa koji se najčešće koriste i koji ima brojne prednosti jer ukazuje na tržišnu poziciju kroz relativni tržišni dio i godišnju stopu rasta tržišta.
Svrha ovog rada je ukazati na nužnost pravilne provedbe procesa odabira strategije rasta s naglaskom na analizu proiz-vodnog portfelja. Teorijski dio se bavi pojmovnim određenjem strategije rasta te analize proizvodnog portfelja. Prakti-čni dio rada se temelji na slučaju udruge Autoklub koja kroz analizu proizvodnog portfelja korištenjem BCG matrice treba odabrati u koje djelatnosti dalje ulagati a koje napustiti ili smanjiti. Kao neprofitna udruga ima izvjesna ogra-ničenja vezana uz očuvanje radnih mjesta i izvore financiranja.
Keywords
strategije rasta; BCG matrica; mala poduzeća; proizvodni portfelj
Hrčak ID:
195830
URI
Publication date:
7.3.2018.
Visits: 4.039 *