Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.20901/ms.9.18.1

Medijska reprezentacija dječje privatnosti u kontekstu upotrebe „pametnih” igračaka i prikupljanja podataka u komercijalne svrhe

Tijana Milosevic ; University of Oslo, Oslo, Norway
Patricia Dias ; Catholic University of Portugal, Lisbon, Portugal
Charles Mifsud orcid id orcid.org/0000-0003-4922-5780 ; University of Malta, Malta
Christine W. Trueltzsch-Wijnen ; Stefan Zweig University of Education, Salzburg, Austria


Full text: english pdf 627 Kb

page 6-26

downloads: 897

cite


Abstract

Zbog sve veće upotrebe „pametnih” igračaka sve je važnije razumjeti kakve posljedice njihovo korištenje ima na privatnost djece i obitelji. Ovaj rad predstavlja studiju slučaja o medijskoj reprezentaciji rizika korištenja „pametnih” igračaka i otkrivanja privatnosti djece od strane proizvođača koji prikupljaju komercijalne podatke. Oslanjajući se na analizu sadržaja medijskih objava u dvanaest europskih zemalja i Australiji, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2016./2017., te na daljnju analizu sadržaja medijskih objava u odabranim zemljama, prikupljenih za vrijeme božićnih blagdana u sezoni 2017./2018., ovaj rad pokazuje kako su teme dječje privatnosti obrađene na površan način, pri čemu dionici ostaju bez nužnih informacija o toj temi, a dječji izvori u samim objavama minimalno su zastupljeni.

Keywords

mrežno povezani uređaji; privatnost; prikupljanje podataka; komercijalne baze podataka; dječja prava

Hrčak ID:

218206

URI

https://hrcak.srce.hr/218206

Publication date:

28.12.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.546 *