Skip to the main content

Review article

Filozofija medija: jedan pogled na industriju zabave i proizvodnju dosade

Divna Vuksanović ; Faculty of Dramatic Arts, University of Art
Dragan Ćalović orcid id orcid.org/0000-0003-1072-3256 ; Faculty of Arts and Design, University of Megatrend


Full text: croatian pdf 389 Kb

page 2139-2147

downloads: 693

cite


Abstract

Jedno od općih i na relativno neodređen način postavljenih pitanja, a povezanih s generalnim očekivanjima od suvremenih medija, tiče se njihovog utjecaja na recipijente, konzumente, prozumere i korisnike medijskih alatki i usluga, i to u pogledu zabave. Tradicionalno gledano, od medija se traži da informiraju, pouče, ali i zabave. Nekada su ove funkcije medija fuzionirane, a nije rijetkost da se mediji specijaliziraju za pojedine vrste programa – informativne, umjetničke, sportske, i sl., kakav je često slučaj s televizijom, na primjer. Takozvana industrija zabave – koja se aktualno definira unutar tzv. kreativnih industrija – čini se da ne ostvaruje svoju osnovnu funkciju, jer je zabava uvjetovana profitom: u okvirima ove industrije, ne može se zamisliti takva zabava koja, istovremeno, nije i komercijalnog karaktera. To, ujedno, sužava mogućnosti da zabava bude nešto drugo do puki komercijalni proizvod, tj. roba. Zabava postaje uniformni, jednodimenzionalni poligon za trošenje novca i slobodnog vremena. U seriji interakcija koje nudi, svijet zabave se, prema našem mišljenju, preokreće u svoju suprotnost – dosadu, koja teži ispunjenju / strukturiranju vremena i obrtanju kapitala. Dosada tako postaje drugo ime za vrijeme „uživanja“ i „zabave“, praznina koja kao bezdan guta, bez razlike, sve medijske forme i sadržaje našeg vremena.

Keywords

zabava; dosada; industrija zabave; mediji; filozofija medija

Hrčak ID:

220362

URI

https://hrcak.srce.hr/220362

Publication date:

23.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.011 *