Skip to the main content

Review article

Važnost formalnog i neformalnog obrazovanja u fizioterapiji

Petra Josipović orcid id orcid.org/0000-0001-5121-6715 ; Fizio Tech d.o.o, Pula, Hrvatska


Full text: croatian pdf 332 Kb

page 145-153

downloads: 1.442

cite


Abstract

Uvod: Fizioterapija je danas neovisna zdravstvena profesija,
a fizioterapeute odlikuju tri profesionalne uloge,
edukatora, kliničara i istraživača, koje zahtijevaju izgradnju
određenih kompetencija.
Cilj: Istražiti stavove fizioterapeutskih tehničara, fizioterapeuta
i predavača o važnosti razvoja formalnog i neformalnog
obrazovanja u fizioterapiji.
Materijali i metode: Elektronsko pretraživanje literature
u bibliografskim bazama podataka (Hrvatska Znanstvena
Bibliografija, PubMed, Cohrane Library, Physiotherapy)
uz ključne riječi “fizioterapija”, “obrazovanje”, “kompetencije”.
Rezultati: Eliminacijom izvora prema odabranim kriterijima,
odnosno postupkom filtriranja dobiveno je 19
konačnih izvora koji su bili primjereni za analizu i pregled
literature na temu važnosti formalnog i neformalnog
obrazovanja u fizioterapiji.
Zaključak: Praksa utemeljena na dokazima najvažniji je
element suvremene fizioterapije a najboljim dokazima
smatraju se randomizirana kontrolirana istraživanja i
sustavni pregledi literature koji su prisutni u još uvijek
vrlo malom broju a koji su vezani direktno za tematiku
izgradnje ključnih kompetencija s obzirom na akademsku
razinu obrazovanja zdravstvenog djelatnika te probleme
koji se javljaju u translaciji novog znanstvenog i
empirijskog znanja u svakodnevnu praksu.

Keywords

fizioterapija; obrazovanje; kompetencije

Hrčak ID:

220426

URI

https://hrcak.srce.hr/220426

Publication date:

24.5.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.793 *