Market-Tržište, Vol. 31 No. 1, 2019.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.1.83
Nepodudarnost u nazivima marke i njezin utjecaj na preferenciju potrošača
Ferdian Hendrasto
orcid.org/0000-0002-5474-7623
; Universitas Gajayana, Faculty of Economics and Business
Bagus Ibnu Utama
; Universitas Gajayana, Faculty of Economics and Business
Abstract
Svrha – Naziv marke jedan je od odlučujućih čimbenika njezina uspjeha. Jednostavni nazivi koji mogu privući pažnju potrošača omogućuju im lako pamćenje i percipiranje marke. Važnost naziva dovela je do toga da praktičari obraćaju veliku pozornost određivanju naziva marke za proizvode. S rastom novih malih i srednjih poduzeća u Indoneziji, važno je proučiti kako ona dodjeljuju nazive svojim proizvodima. Konkretnije, cilj je analizirati kako različito oblikovanje naziva marke utječe na preferenciju potrošača.
Metodološki pristup – Istraživanje primjenjuje 3x2 eksperimentalnu metodu u kojoj su ispitanici izloženi trima vrstama izmišljenih naziva marke; podudarajućem (npr. Coffee Corner), nepodudarajućem (npr. d’Coffee Corner), te izrazito nepodudarajućem (npr. d’Koffee Korner). Procjena je provedena kroz njihove preferencije u odnosu na tri vrste podudarnosti naziva marke te uporabu indonezijskog i engleskog jezika u markama. Za analizu je korištena dvosmjerna ANOVA.
Rezultati i implikacije – Rezultati su pokazali da su podudarajući u usporedbi s nepodudarajućim i vrlo nepodudarajućim nazivima marke imali najveći utjecaj na preferenciju potrošača. Međutim uporaba indonezijskog i engleskog jezika u markama nije pokazala značajnu
razliku u potrošačkim preferencijama.
Ograničenja – Glavno ograničenje rada je vezano uz lokalni uzorak i objekte istraživanja. Posljedično, rezultat možda ne bi bio isti u širem, općenitijem okruženju.
Doprinos – Istraživanje doprinosi prethodnim istraživanjima o oblikovanju marke primjenjujući teoriju nepodudarnosti kao temelj za njegovu analizu. Nadograđuje se na postojeća znanja istražujući preferencije potrošača o različito oblikovanim, novim nazivima marke.
Keywords
naziv marke; tržišna vrijednost marke; teorija nepodudarnosti; preferencije potrošača; preferencije marke
Hrčak ID:
221289
URI
Publication date:
18.6.2019.
Visits: 2.671 *