Preliminary communication
Strateško upravljanje turističkim i kulturnim resursima za razvoj lokalnog poduzetništva s primjerima dobre prakse u Koprivničko-križevačkoj županiji
Tatjana Gredičak
; Ministry of Tourism Republic of Croatia, Zagreb
Damir Demonja
orcid.org/0000-0002-4186-5137
; Institute for Development and International Relations, Zagreb, Croatia
Abstract
Turizam i kultura, po svom sadržaju, vrlo su kompleksni. Zaštita i unapređenje kulturno-povijesnih i graditeljskih vrijednosti u uvjetima tržišne demokracije jedan je od primarnih zadataka na kojem turistička destinacija treba graditi svoj identitet. S obzirom da turizam pridonosi cjelokupnom gospodarskom razvoju, turistička valorizacija kulturne baštine u funkciji je lokalnog razvoja poduzetništva. U fokusu koncepcije lokalnog razvoja poduzetništva potrebe su određenog segmenta potrošača i društva u cjelini. Za kreiranje koncepcije lokalnog turističkog razvoja bitno je utvrditi mogućnosti turističkih svojstava, karakteristika i vrijednosti, te prihvatnih mogućnosti svih prirodnih i društvenih resursa koji će zadovoljiti potrebe turista. Učinkovita strategija turističke valorizacije kulturne baštine treba omogućiti revitalizaciju i dugoročno unapređenje razvojnih i konkurentskih prednosti određene regije. Usprkos činjenici da turistička valorizacija kulturne baštine u Republici Hrvatskoj nije sustavno razvijana, kulturna baština oduvijek je bila sastavni dio turističke ponude. Jedan od strateških ciljeva razvoja hrvatskog turizma trebao bi biti razvoj cjelovite ponude turističke destinacije. Također, učinkovito strateško upravljanje treba temeljiti i na principima održivog razvoja u planiranju kvalitetne turističke ponude. Strateški cilj je da Republika Hrvatska svoj turistički razvoj temelji na očuvanju raznolikog prirodnog i kulturnog bogatstva. To uključuje i strateško marketinško upravljanje kulturnim resursima. Turistička kretanja zapravo su usmjerena prema područjima koja posjeduju prirodne i kulturne resurse kao i druge preduvjete koji omogućavaju zadovoljenje turističkih potreba. To znači da se kreiranje učinkovitog marketinškog upravljanja turističkim resursima, u cilju lokalnog razvoja poduzetništva u turističkim destinacijama i nižim prostornim jedinicama, mora temeljiti, i proizaći, iz svojstava, karakteristika, turističkih vrijednosti i prihvatnih mogućnosti tih resursa. U tom kontekstu važno je razvijati znanstvena istraživanja o ovoj temi. Ovaj rad prilog je tome i u njemu je, na primjeru Republike Hrvatske, obrađena uloga i značaj kulturne baštine, i analiziran je razvoj turizma temeljen na elementima kulturne baštine. Također, predstavljeni su primjeri poduzetničkih projekata temeljeni na turizmu i kulturnoj baštini u Koprivničko-križevačkoj županiji koji utječu na lokalni gospodarski razvoj.
Keywords
menadžment; turizam; kulturna baština; resursi; poduzetništvo; Koprivničko-križevačka županija
Hrčak ID:
221631
URI
Publication date:
3.12.2018.
Visits: 1.504 *