Skip to the main content

Preliminary communication

POLITIKA PLASMANA TURISTIČKIH USLUGA I NJENI UČINCI

Vesna Borković orcid id orcid.org/0000-0003-0137-4007 ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Full text: croatian pdf 5.771 Kb

page 71-88

downloads: 332

cite


Abstract

U dosadašnjoj politici plasmana turističkih usluga postojale su određene slabosti, što je posebno bilo izraženo kroz primjenu glavnih elemenata marketinga (''proizvod"-uslugu, prodaju, promociju i cijene). Nije bilo dovoljno osmišljeno tržišno ponašanje, a pojedine funkcije marketinga provodile su se parcijalno i uz mnogo nedostataka dok neke uopće nisu ostvarivane (npr. marketing istraživanja). Čitav niz grešaka učinjenih u dosadašnjoj politici plasmana negativno se odražavao na postignuti obujam prodaje (broj posjeta, noćenja i stvaranja povoljnije strukture
potrošača) i učinke poslovanja. Međuovisnost pojedinih elemenata politike plasmana nosilaca ponude i ostvarenog turističkog prometa i prihoda u grupaciji 08 "Ugostiteljstvo i turizam" pokazuje da je inozemna turistička potražnja bila neznatno osjetljiva na promjene cijena, rast ulaganja u promociju i veće angaiiranje posrednika u prodaji, tako da se rast inozemnog prometa moie znatnim dijelom pripisati općoj inerciji u turističkim kretanjima, a samo djelomično aktivnostima politike plasmana nosilaca turističke ponude. U politici je bila zapostavljena usluga - proizvod kao najvažniji element marketinga.

Keywords

politika plasmana; nosioci ponude; elastičnost; promocija; prodaja; učinc; "proizvod"

Hrčak ID:

221954

URI

https://hrcak.srce.hr/221954

Publication date:

10.6.1992.

Visits: 990 *