Skip to the main content

Preliminary communication

PREDVIĐANJE PRODAJE U HOTELIJERSTVU PRIMJENOM ODABRANIH MODELA PROGNOZIRANJA

Vesna Borković orcid id orcid.org/0000-0003-0137-4007 ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik
Mihovil Račić ; Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik


Full text: croatian pdf 29.790 Kb

page 691-723

downloads: 453

cite


Abstract

Menadžeri moraju poznavati modele prognoziranja jer dobro predviđanje postaje ključnim činiteljem uspjeha poduzeća. Za predviđanje prodaje koriste se kvalitativni i kvantitativni modeli. U radu se analiziraju odabrane metode analize vremenskih serija (pomoću jednostavnih pomičnih prosjeka, linearnih pomičnih prosjeka, linearnim trendom i regresijskim modelima) koje menađeri mogu, zbog jednostavnosti primjene, koristiti u svakodnevnoj poslovnoj praksi. Namjera je ukazati da li su odabrane metode primjerene za predviđanje prodaje u kratkom roku u hotelskim poduzećima koja posluju sezonski.

Keywords

hotelijerstvo; predviđanje prodaje; pomićni prosjeci; linearni trend; regresijski model vremenske serije

Hrčak ID:

222236

URI

https://hrcak.srce.hr/222236

Publication date:

2.10.1996.

Visits: 1.042 *