Skip to the main content

Professional paper

PRIMJENA INFORMACIJSKE TEHNOLOGIJE U OBRAZOVANJU ODRASLIH

Ivan Vančina ; Narodno sveučilište Zabok, Odjel obrazovnih djelatnosti


Full text: croatian pdf 13.640 Kb

page 127-140

downloads: 477

cite


Abstract

U radu će se izložiti neka temeljna znanja o računalskom sustavu, te
najvažnija područja njegove primjene u obrazovanju odraslih. Naime,
suvremenu civilizaciju karakteriziraju fascinantna postignuća na području
tehnologije, a osobito u dijelu informacija i komunikacija. Informacijske
tehnologije s različitim hipermedijskim tehnikama i alatima poticaj su stvaranju novog načina promišljanja o učenju i poučavanju. Osobna računala s CD-ROM-om kao nositeljem informacija, LAN (Local Area Network) i WAN (Wide Area Network) mrežne računalne arhitekture, te
razvoj INTERNET-a, u nas i CARNET-a, temelj su novog načina obrazovanja, procesa učenja i poučavanja: daljinskog i timsko-suradničkog učenja. Stankov (1997., str. 34) govori o računalnom učitelju (kao zamjeni za "živog" učitelja) koji kao takav djeluje u povratnoj vezi nastavnog sustava: motri tj. mjeri i dijagnosticira znanje učenika-polaznika, određuje odstupanja polaznikovog trenutnog znanja od referentnog modela, te prema opažanju oblikuje upravljačko djelovanje. Računalni učitelj prenosi novo znanje ili ispravlja (upućuje, pruža dodatne infonnacije i dopunjuje) ga. Treba uključivati sve više korištenje mogućih tehnika i medija kako bi se u budućnosti realno sagledali položaj ustanova za obrazovanje odraslih i uloga sadržaja koji se uče. To znači prognozirati, simulirati, modelirati, te pri tome iskoristiti sve raspoložive suvremene medije (novine, radio, televiziju, telefoniju,
a osobito računalsku tehnologiju).

Keywords

računalska tehnologija; multimedija; prijenosna računala (notebook); software; Internet; elektronička pošta (E-MAIL); World Wide Web (WWW)

Hrčak ID:

222558

URI

https://hrcak.srce.hr/222558

Publication date:

2.6.1999.

Visits: 1.377 *