Preliminary communication
STRATEGIJA RAZVOJA HRVATSKOG TURIZMA U UVJETIMA GLOBALIZACIJE NA EUROPSKOM TRŽIŠTU
Vesna Vrtiprah
orcid.org/0000-0003-0137-4007
; Sveučilište u Dubrovniku
Ivona Vrdoljak Raguž
orcid.org/0000-0002-3237-4694
; Sveučilište u Dubrovniku
Tonći Svilokos
orcid.org/0000-0003-4159-7918
; Sveučilište u Dubrovniku
Abstract
U radu se istražuju trendovi u kretanju turizma na europskom tržištu, utjecaj globalizacijskih procesa na hrvatski turizam i mogućnosti razvoja hrvatskog turizma u uvjetima globalizacije. Anketnim istraživanjem eksperata potvrđeno je da je za budući razvoj hrvatskog turizma u danim uvjetima prijeko potrebna modifikacija proizvoda i tržišta jer je danas na europsko turističko tržište moguće ući ravnopravno samo ako se tom istom prostoru strateški ponude novi sadržaji kojima se on sam obogaćuje. Hrvatska mora tržištu ponuditi raznovrstan proizvod koji će zadovoljiti zahtjeve različitih tržišnih segmenata i, polazeći od vlastitih specifičnosti, tržištu prilaziti selektivno. Za uspješno uključivanje Hrvatske u europske globalizacijske procese mora se diverzificirati ponuda, povisiti kvaliteta ponude i razviti selektivni oblici turizma, jer se turističko tržište diferenciralo poštujući zahtjeve tržišnih segmenata, europski način života i običaje.
Keywords
globalizacija; europsko turističko tržište; Europska unija; hrvatski turizam
Hrčak ID:
222775
URI
Publication date:
2.6.2005.
Visits: 1.631 *