Professional paper
Praktikum: primjer promjena u procesima podučavanja i učenja na europskome prostoru višeg obrazovanja
Elisa Gavari Starkie
; Facultad de Educación - UNED; Edifi cio de Humanidades; Departamento de Historia de la Educación y Educación Comparada
Abstract
Glavna su tema ovoga članka promjene u ulogama studenata
i nastavnika u Europskome prostoru visokoga obrazovanja. Posebno se osvrćem na iskustvo podučavanja Praktikuma, glavnoga predmeta kao mosta između sadašnjih i budućih planova podučavanja u Europskome prostoru visokoga obrazovanja, na UNED, najvećem sveučilištu u Španjolskoj. Praktikum je na UNED organiziran u dva stupnja: prvi Praktikum ima za cilj razviti opažajne sposobnosti obrazovnih stručnjaka; na drugome stupnju potrebno je razviti sposobnosti posredovanja. U članku objašnjavam vrste radova koje student mora pripremiti za prvi stupanj Praktikuma, kao što je plan prakse, dnevnik praćenja, izvješće i portfelj. Nadalje su objašnjeni smisao, granice i mogućnosti procjene studentskih vještina i procesa učenja kroz portfelj. Ovaj novi instrument evaluacije korišten je od 1980-ih u sjevernoameričkom obrazovnom sustavu za izobrazbu refl ektivnih obrazovnih stručnjaka te je sada u ponudi našega sveučilišta pod obrazovnim smjernicama Europske Unije. Portfelj može ispunjavati različite funkcije i biti drugačijeg oblika, ali osnovna je njegova sastavnica da odražava procese učenja kao i vještine koje studenti razviju. U zadnjem dijelu članka navodim reader s opisom elemenata koje bi dobar portfelj za prvi stupanj Praktikuma trebao sadržavati.
Keywords
praktikum; obrazovne inovacije; sveučilište
Hrčak ID:
20832
URI
Publication date:
13.6.2007.
Visits: 2.489 *