Review article
(Ne)učinkovitost izborne kampanje za izbore u Europski parlament 2004. u Sloveniji
Simona Kustec Lipicer
; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana, Ljubljana, Slovenia
Abstract
U ovome prilogu analiziramo procese izborne kampanje uoči izbora
za Europski parlament (EP) 2004. u Sloveniji. Pritom polazimo od različitih teorijskih objašnjenja izbornih kampanja, izdvajajući tri
bitna kampanjska sklopa – procesno-organizacijski, medijski i sistemski.
U tekstu istražujemo postojanje spomenutih kampanjskih sadržaja unutar spomenutih sklopova. Pritom pretpostavljamo da postoji
stanovita povezanost između učinkovitosti izborne kampanje,
odnosno odabira određenih kampanjskih elemenata i izbornih rezultata, odnosno uspjeha stranke na izborima. Na temelju prikazanih pokazatelja učinkovitosti i napravljenih analiza, spomenutu pretpostavku – kad je riječ o kampanji za europske izbore u Sloveniji – ne možemo potvrditi jer se pokazalo da u većini slučajeva nema tijesne povezanosti između pojedinih sklopova kampanjskih aktivnosti i konačnih izbornih rezultata političkih stranaka koje su sudjelovale u izbornoj utrci.
Keywords
izborna kampanja; političke stranke; izbori; EU; učinkovitost
Hrčak ID:
20835
URI
Publication date:
11.9.2007.
Visits: 1.891 *