Skip to the main content

Preliminary communication

Povezanost edukacije roditelja i djece predškolske dobi o važnosti kretanja i razine tjelesne aktivnosti

Vilko Petrić orcid id orcid.org/0000-0003-0563-7396 ; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet
Ivan Holik ; Sveučilište u Zagrebu, Kineziološki fakultet
Iva Blažević ; Sveučilište
Nika Vincetić ; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet


Full text: croatian pdf 599 Kb

page 85-93

downloads: 1.675

cite


Abstract

Cilj je ovoga istraživanja utvrditi prevalenciju razine tjelesne aktivnosti djece rane dobi i njihovih roditelja, te na temelju iste vrednovati tromjesečni program edukacije roditelja o važnosti tjelesne aktivnosti. Na uzorku od 142 osobe u dobi od 1,5 do 37 godina, ispitivao se utjecaj programa na promjene u razini tjelesne aktivnosti. Za procjenu razine tjelesne aktivnosti koristili su se dijelovi standardiziranih upitnika Health Behaviour for Children i International Physical Activity Questionnaires, koji se odnose isključivo na intenzitet i vrijeme trajanja tjelesne aktivnosti. Istraživanje je trajalo 3 mjeseca, a uključivalo je kineziološke radionice, stvaranje promotivnog letka, te svakodnevne organizirane kineziološke aktivnosti s djecom. Razlike u broju ispitanika koji se ubrajaju u određenu razinu tjelesne aktivnosti prije i po završetku programa izračunate su Hi – kvadrat testom. Na temelju dobivenih rezultata, djeca i njihovi roditelji, nakon realiziranog programa edukacije značajno napredovali su u razini ukupne tjedne tjelesne aktivnosti. Istraživanje je pokazalo koliko je primjer roditelja važan i utjecajan u životu svakoga djeteta i potvrdilo da se u borbu protiv nekretanja može i treba krenuti od najranije dječje dobi, a to je moguće ostvariti upravo kroz različite programe edukacije koji su se pokazali efikasnim i prijeko potrebnima.

Keywords

tjelesna aktivnost; program edukacije; djeca rane dobi

Hrčak ID:

225776

URI

https://hrcak.srce.hr/225776

Publication date:

1.10.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 4.031 *