Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.32728/tab.16.2019.9

Kritička analiza prikaza japanske kulture u kontekstu udžbenika japanskoga kao stranoga jezika

Katarina Šukelj


Full text: english pdf 455 Kb

page 127-150

downloads: 1.356

cite


Abstract

Udžbenici stranih jezika smatraju se autoritativnim, a informacije koje sadrže objektivnim i neophodnim. Za učenike udžbenici stranoga jezika mogu biti jedini dodir s ciljanom kulturom i društvom. Moderno podučavanje stranih jezika smatra kako je za razvoj komunikativne kompetencije važno stjecanje kako jezične, tako i kulturne sposobnosti. Pošto se u kontekstu podučavanja japanskoga jezika u Hrvatskoj udžbenici naširoko upotrebljavaju, važno je ispitati kakav kulturni sadržaj predstavljaju učenicima. Kako bi se postigao ovaj cilj, kritički su analizirana tri udžbenika srednje razine japanskoga jezika kao stranoga jezika s naglaskom na prikaz „japanske kulture“. Rezultati pokazuju određenu mjeru priznanja postojanja drugih kultura unutar Japana, no vjera u homogenost “japanske kulture” održava se neprepoznavanjem unutarnjih varijacija. Udžbenici također odražavaju ideologije nihonjinrona i kokusaike, kao i asimilacijski pristup.

Keywords

podučavanje japanskoga jezika; kritička analiza; analiza udžbenika; kultura; ideologija

Hrčak ID:

228771

URI

https://hrcak.srce.hr/228771

Publication date:

29.11.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.951 *