Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.5552/drvind.2019.1922

Korisnička percepcija ekološki održivih proizvoda slovačkih drvoprerađivačkih poduzeća

Denisa Malá orcid id orcid.org/0000-0002-5019-6625 ; Matej Bel University, Faculty of Economics, Banská Bystrica, Slovakia
Mariana Sedliačiková ; Technical University in Zvolen, Faculty of Wood Science and Technology, Zvolen, Slovakia
Josef Drábek ; Matej Bel University, Faculty of Economics, Banská Bystrica, Slovakia
Denis Jelačić ; University of Zagreb, Faculty of Forestry, Zagreb, Croatia
Martina Minárová ; Matej Bel University, Faculty of Economics, Banská Bystrica, Slovakia


Full text: english pdf 460 Kb

page 407-418

downloads: 847

cite


Abstract

Kako bi se osigurao održivi razvoj drvoprerađivačkog poduzeća, u proizvodnju je potrebno uvesti ekološki održive proizvode. U fokusu istraživanja ovog rada bilo je identificiranje čimbenika korisničkih percepcija o ekološki održivim drvnim proizvodima i davanje preporuka za osiguranje razvoja takvih proizvoda. Glavni je cilj istraživanja bio metodom anketiranja korisnika utvrditi što oni razumijevaju pod pojmom ekološki održivih drvnih proizvoda i utvrđivanje onih čimbenika koje kupci uzimaju u obzir pri donošenju odluke o kupnji. Anketa je provedena metodom upitnika, pri čemu su anketirane 754 odrasle osobe s boravištem u Slovačkoj. Rezultati istraživanja pokazali su da je najčešći razlog za kupnju ekološki održivih drvnih proizvoda to što oni pozitivno utječu na zdravlje. Ono što su ispitanici najčešće naveli kao razlog da ne kupe određeni proizvod jest njegova visoka cijena. Rezultati istraživanja trebali bi pomoći u razumijevanju potreba korisnika drvnih proizvoda s obzirom na ekološki aspekt proizvoda, a time pridonijeti i boljem zadovoljavanju njihovih ekološki motiviranih potreba.

Keywords

okoliš; održivi razvoj; ekološki održivi drvoprerađivački proizvodi; korisnik; kupnja; drvoprerađivačko poduzeće

Hrčak ID:

229850

URI

https://hrcak.srce.hr/229850

Publication date:

13.12.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.589 *