Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.11608/sgnj.2019.24.032

Zadovoljstvo bolesnika kvalitetom pruženih usluga u internističkim djelatnostima u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici Mostar Patient satisfaction with the quality of services provided in Internal Medicine Departament at the University Clinical Hospital Mostar

Jadranka Markotić ; Department of Infectious Diseases in the University Hospital Mostar, 88 000 Mostar, Bosnia and Herzegovina
Svjetlana Grgić
Jadranka Nikolić
Ivona Ljevak ; Faculty of Applied Health Studies of the University of Mostar, Bijeli Brijeg b.b., 88 000 Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 106 Kb

page 176-180

downloads: 378

cite


Abstract

Kvaliteta pruženih usluga proces je utvrđivanja zadovoljstva bolesnika zdravstvenim uslugama, uočavanja nedostataka i njihova provođenja. Utvrđivanje zadovoljstva bolesnika pruženim uslugama u zdravstvenim ustanovama koristan je podatak čija je svrha unaprijediti i poboljšati kvalitetu zdravstvenih usluga. U idealnom društvu svi bi bili podjednako zadovoljni, ali u stvarnom životu to nije moguće i stoga je kvaliteta zdravstvene zaštite kompleksna i sporo napreduje. Sudionici su u poboljšavanju kvalitete i sigurnosti zdravstvenih usluga: zdravstveni djelatnici, zdravstveni suradnici, korisnici zdravstvenih usluga, zdravstvene ustanove, zavodi za javno zdravstvo, komore i udruženja zdravstvenih djelatnika, te ministarstvo zdravstva. Zadovoljstvo bolesnika pruženom zdravstvenom uslugom jedan je od glavnih kriterija koji upućuju na razinu postignute kvalitete [1,2]. Cilj je provedenog istraživanja ispitati razinu zadovoljstva kod hospitaliziranih bolesnika u Sveučilišnoj kliničkoj bolnici (SKB) Mostar. U istraživanje su uključena 182 bolesnika, hospitalizirana u periodu od mjeseca travnja do kolovoza 2017. godine. Uporabom anketnog upitnika izrađenogu Agenciji za kontrolu kvalitete u zdravstvu i socijalne skrbi [engl. Hospital Consumer Assessment of Healthcare Providers And Systems] ispitano je njihovo zadovoljstvo. Podaci su obrađeni u statističkom paketu ANOVA (Analiza varijance), Microsoft Excel Data Analysis, Tools-am. Svi aspekti zadovoljstva kvalitetom pruženih zdravstvenih usluga međusobno su pozitivno povezani. Obradom podataka nameće se zaključak kako bi bolja organizacija rada na odjelima i fokusiranje na potrebe bolesnika, uvažavajući njihova očekivanja, bili važni za osjećaj zadovoljstva bolesnika.

Keywords

zadovoljstvo bolesnika; kvaliteta; zdravstveni djelatnici; zdravstvene usluge

Hrčak ID:

230611

URI

https://hrcak.srce.hr/230611

Publication date:

19.12.2019.

Visits: 840 *