Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.17
DRUŠTVENO ODGOVORNOPOSLOVANJE U TURIZMU
Danijela Madžar
orcid.org/0000-0001-5470-014X
; University of Mostar, Mostar, B&H
Andrijana Ostojić-Mihić
orcid.org/0000-0003-2683-2430
; University of Mostar, Mostar, B&H
Abstract
Cilj je ovoga rada istaknuti značaj upravljanja resursima u turizmu na održiv način i prikazati mogućne
koristi od primjene koncepata društvene odgovornosti poduzeća. Turizam je jedna od najbrže
rastućih i najvažnijih gospodarskih grana u svijetu, karakterizirana brzim oporavkom od krize, sezonskim
zapošljavanjem i niskim plaćama, što posebice ukazuje na značaj društveno odgovornoga
poslovanja i mogućim posljedicama za društvo, ljude i okoliš. Društvena odgovornost poduzeća u
uvjetima globalizacije prepoznata je kao predanost otvorenoga i etičkog poslovanja u skladu s načelima
održivoga razvoja.
Poduzeća koja u svome poslovanju primjenjuju aktivnosti društveno odgovornoga poslovanja mogu
izgraditi i poboljšati svoje resurse ili sposobnosti, uz značajan doprinos održivosti i kao rezultat u
dugoročnome razdoblju ostvariti konkurentsku prednost. Svijest o društveno odgovornome poslovanju
i ugrađivanju njegovih načela u osnovne postulate poduzeća ne samo da mogu ojačati tržišnu
poziciju poduzeća nego jednako mogu biti i pokretač širega društvenog razvoja.
Keywords
društveno odgovorno poslovanje; turizam; održivost; konkurentska prednost
Hrčak ID:
233221
URI
Publication date:
10.12.2019.
Visits: 2.174 *