Review article
https://doi.org/10.47960/2712-0457.2019.2.1.37
MEDIJSKA PISMENOST KAO KLJUČNAKOMPETENCIJA 21. STOLJEĆA
Vuk Vučetić
orcid.org/0000-0002-3056-0303
; University of East Sarajevo, Istočno Sarajevo, B&H
Abstract
U ovome radu analiziramo ključne koncepte medijske pismenosti koji mogu poslužiti kao svojevrsni
smjerokaz za snalaženje u suvremenoj “medijskoj džungli”. Naime, medijska se pismenost uglavnom
odnosi na sposobnost pristupa, analize i kreiranja medijskih sadržaja i predstavlja iznimno važnu
temu u 21. stoljeću. S obzirom na velik značaj medija i novih medijskih tehnologija u suvremenome
društvu, može se reći da nema pismenosti bez medijske pismenosti. U tom smislu, među najvažnije
koncepte medijske pismenosti ubrajaju se pitanja autorstva i strukture medijskih poruka kao i kreativnih
tehnika koje su korištene da bi se kreirali medijski tekstovi. Također, važan je koncept za razumijevanje
medijske pismenosti uloga publike u interpretaciji poruka kao i vještina prepoznavanja
ciljnih grupa. Osim toga, medijski pismene osobe trebaju biti u stanju prepoznati koje su vrijednosti
učitane u određeni medijski sadržaj, odnosno kakvi su ciljevi i namjere komunikatora, dakle kreatora
medijskih sadržaja.
Keywords
medijska pismenost; publika; medijski sadržaji; nove tehnologije
Hrčak ID:
233226
URI
Publication date:
10.12.2019.
Visits: 4.134 *