Skip to the main content

Review article

ORGANIZACIJSKA AMBIDEKSTRIJA: ŠTO ZNAČI? KAKO SE AKTIVIRA?

Hajime Kobayashi orcid id orcid.org/0000-0003-1869-2298 ; Meiji University, School of Commerce, Tokyo, Japan
Masaaki Takemura ; Meiji University, School of Commerce, Tokyo, Japan


Full text: english pdf 238 Kb

page 51-60

downloads: 302

cite


Abstract

Ovaj rad, temeljen na longitudinalnoj studiji slučaja, objašnjava kroz koje se vrste procesa učenja ostvaruje organizacijska ambidekstrija. Pretpostavljamo da su dvije vrste procesa učenja nazvane eksplorativno učenje i eksploatativno učenje koje su izvedene iz izvornog Marchovog rada i definiraju ambidekstriju kao ravnotežu dva načina učenja (March 1991.) Prema Marchu, eksplorativno učenje uključuje pretraživanje, varijacije, preuzimanja rizika, eksperimentiranje, igru, fleksibilnost, otkriće i inovacije, dok se eksploatacija može definirati kao pročišćavanje, izbor, proizvodnja, učinkovitost, odabir, implementacija i izvedba. Međutim, ta je karakterizacija vrlo neodređena. Da bi definicija bila jasnija, dodali smo prikaz dinamičkih sposobnosti istraživanju ambidekstrije. Pregled dinamičkih sposobnosti Teecea (2007) pretpostavlja put eksplorativnog učenja koji se sastoji od tri mikroosnove (opažanje, evaluacija tržišta i konkurenata, te rekonfiguracija). Međutim, veza tri mikroosnove može se negdje prekinuti zbog pristranosti organizacijskog učenja. Iz tog razloga pažnju privlači i postojanje drugog mehanizma učenja, tzv. eksploatativnog. Nažalost, eksploatacijski način učenja također se može prekinuti. Kao rezultat toga, tvrtke trebaju uravnotežiti eksploatativno učenje i eksplorativno učenje kao organizacijsku ambidekstriju. Pokušali smo identificirati njegov konkretni postupak aktualizacije razjašnjavajući mehanizam ambidekstrije u stvarnom okruženju. Istraživanje je rađeno na slučaju ekspanzije japanskog međunarodnog prodavača na kineskom tržištu. Naše je istraživačko pitanje kakav postupak uravnoteženja zapravo slijedi organizacijska ambidekstrija? Promatrali smo kako se aktiviraju i uravnotežuju dva procesa učenja, sagledavajući bilo kombinirane ili izjednačujuće dimenzije konstrukta ambidekstrije. Također smo uzeli u obzir čimbenike koji su prethodili, a koji to omogućuju. Zaključno, ova je studija rezultirala okvirnim teorijskim i praktičnim implikacijama.

Keywords

organizacijska ambidekstrija; eksplorativno i eksploatativno učenje; mikroosnove dinamičkih sposobnosti; determinante ambidekstrije

Hrčak ID:

238562

URI

https://hrcak.srce.hr/238562

Publication date:

1.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 1.146 *