Skip to the main content

Review article

Uloga vjeronauka u njegovanju zavičajne baštine prema HNOS-u

Jadranka Garmaz orcid id orcid.org/0000-0002-5239-1985 ; Catholic Faculty of Theology, University of Split


Full text: croatian pdf 153 Kb

page 83-96

downloads: 635

cite


Abstract

Polazeći od odgojne uloge suvremene škole, autorica argumentira ulogu vjeronauka u njegovanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine, te njegovu važnost u poznavanju vlastitih duhovnih, povijesnih i kulturnih korijena. U središnjem dijelu podastire kataloške teme iz vjeronauka za osnovnu školu koje osobito obiluju navedenim sadržajima. U trećem, završnom dijelu, autorica predlaže neke metodičke pristupe i metode koje su osobito prikladne za rad sa sadržajima zavičajne baštine u vjeronauku.
Glavni rezultati upućuju na nemjerljivu ulogu vjeronauka u upoznavanju i očuvanju zavičajne, osobito kulturne i vjerske baštine našega naroda, te na njegovu integracijsku ulogu u pitanjima vjere i kulture. Na putu ukupna humaniziranja čovjeka i osposobljavanja za oblikovanje vlastita života i temeljnih općeljudskih vrijednosti u svjetlu kršćanske vjere i na temeljima kulturnopovijesne i duhovne baštine našega naroda, vjeronauk omogućuje da učenik izgradi svoj i očuva nacionalni identitet.
U školskom je kurikulumu neprocjenjiva vrijednost vjeronauka u ostvarenju odgojnih i socijalizirajućih ciljeva suvremene škole, a njegova obrazovna postignuća unutar kojih se nalaze i sadržaji zavičajne baštine su pripomoć i garancija očuvanja svekolikoga kulturnopovijesnog i vjerskog identiteta našega naroda.

Keywords

odgojna uloga vjeronauka; kulturna i vjerska baština; Plan i program vjeronauka; iskustveno učenje

Hrčak ID:

22506

URI

https://hrcak.srce.hr/22506

Publication date:

3.3.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 1.936 *