Kinesiology, Vol. 28 No. 2, 1996.
Review article
Demisija nastave na zapadnim sveučilištima i uspon diskursa znanosti: prema zajedničkoj terminologiji
Keith Gilbert
; Faculty of Health, Queensland University of Technology, Australia
David Johns
; Faculty of Health, Queensland University of Technology, Australia
Abstract
Ovaj rad nastoji prikazati položaj nastave tjelesnoga odgoja na zapadnim sveučilištima privlačenjem pozornosti na sve veću važnost toga fenomena, ali i diskursa znanosti. Vođeni ekonomskom štedljivošću, a ne obrazovnim potrebama, voditelji sveučilišta nastavljaju organizirati rad i provoditi disciplinu u skladu s krutim didaktičkim oblicima i znanjima koja se obično mogu pronaći u vojnim i autoritarnim metodama prošlosti. Iznenađuje kako su znanstvenici uključeni u organizacijske i biheviorističke znanosti bili izrazito neučinkoviti kada je u pitanju bila praktična primjena njihovih profesionalnih i znanstvenih ostvarenja te su došli do gorke spoznaje da su novčana sredstva i znanje usko povezani. Autori pokazuju kako se diskurs studija ljudskoga kretanja, određen ekonomskom racionalnošću, može preoblikovati uz pomoć integracije svih znanosti da bi se ispunio i mandat visokog obrazovanja, ali i potrebe koje utječu na društvo kao i one na koje društvo utječe. Promjene naziva prikladne su za studij tjelesne aktivnosti u modernom društvu samo ako diskurs, inkorporiran unutar promjene imena, obuhvaća potrebe pojedinaca i skupina kojima treba služiti.
Keywords
tjelesni odgoj, nastava, znanstvena istraživanja, sveučilišta
Hrčak ID:
255688
URI
Publication date:
13.4.1996.
Visits: 707 *