Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46640/imr.10.18.3

Medijsko uokvirivanje korona virusa u Hrvatskoj

Mirela Holy orcid id orcid.org/0000-0003-1294-1978 ; VERN’ University, Iblerov trg 10, Zagreb


Full text: english pdf 489 Kb

versions

page 2813-2828

downloads: 514

cite


Abstract

Medijsko uokvirivanje je tehnika kojom mediji uokviruju vijesti u prepoznatljive narative koji korespondiraju s nesvjesnim slojevima psihe. Mediji prenaglašavaju određene aspekte događaja dok, s druge strane, po metodi Prokrustove postelje ignoriraju one aspekte koji se ne uklapaju u odabrani narativ (Kunczik i Zipfel, 1998: 103). Medijsko uokvirivanje se oslanja na vještinu pričanja priča, odnosno storytelling, a teoretičari naglašavaju kako master narativi selektirani iz mitova, bajki i snova u velikoj mjeri osnažuju manipulativne učinke medijskog uokvirivanja (Kent, 2015). Rad istražuje na koji su način hrvatski mediji uokvirivali vijesti o korona virusu u razdoblju od uvođenja mjera društvenog distanciranja (19.03.2020.) do popuštanja mjera (27.04.2020.). Preliminarno istraživanje upućuje na korištenje sljedećih master narativa: pobjeda nad čudovištem, od siromaha do bogataša, potraga, tragedija kao kazna za egoizam i oholost, preporod, a istaknuti članovi Nacionalnog stožera uokvireni su u arhetip heroja. Korištenje ovih master narativa u medijskom uokvirivanju korona krize u tzv. prvom valu epidemije, ukazuje na jasnu propagandističku, odnosno manipulativnu namjeru.

Keywords

medijsko uokvirivanje; pričanje priča; master narativ; korona kriza; propaganda

Hrčak ID:

257919

URI

https://hrcak.srce.hr/257919

Publication date:

26.5.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.302 *