Market-Tržište, Vol. 33 No. 1, 2021.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.1.93
Zadovoljstvo turista kao pokretač unaprjeđenja marketinških aktivnosti destinacije: primjer opatijske rivijere
Lorena Bašan
orcid.org/0000-0002-9951-5965
; Faculty of Tourism and Hospitality Management
Jelena Kapeš
orcid.org/0000-0003-0563-219X
; Faculty of Tourism and Hospitality Management
Ana Kamenečki
; Faculty of Tourism and Hospitality Management
Abstract
Svrha – Svrha je rada identificirati ključne atribute turističke destinacije te istražiti njihov doprinos ukupnom zadovoljstvu s obzirom na različite dobne skupine turista.
Metodološki pristup – Istraživanje je provedeno anketiranjem na Opatijskoj rivijeri u Republici Hrvatskoj. Da bi se utvrdili prioritetni atributi u okviru izbora turističke destinacije, korištena je analiza važnosti i performansi. Dobiveni rezultati uspoređeni su s rezultatima ocjena pružene kvalitete atributa destinacije od strane menadžmenta turističke destinacije. Kako bi se istražila statistička povezanost između percipirane kvalitete atributa destinacije i ukupnog zadovoljstva s njome, izračunat je Pearsonov koeficijent korelacije za tri dobne skupine.
Rezultati i implikacije – Rezultati pokazuju negativne i statistički značajne razlike između važnosti i percipirane kvalitete svih promatranih atributa. Najveći je jaz prisutan kod prometa i sadržaja u destinaciji predstavljajući time njezine glavne slabosti, ali i najveće prioritete. Promatrajući povezanost percipirane kvalitete atributa destinacije i ukupnog zadovoljstva destinacijom, najsnažnija je korelacija prisutna kod atributa vezanih uz destinacijski menadžment, a uočene su i razlike između pojedinih dobnih skupina vezano za ostale atribute. Nadalje, analiza nije pokazala statistički značajnu razliku između percipirane i pružene kvalitete atributa destinacije.
Ograničenja – Ovo istraživanje ima određena ograničenja. Prvo se odnosi na usmjerenost istraživanja na jednu destinaciju pa se rezultati ne mogu generalizirati u okviru ostalih destinacija. Ograničenja se odnose i na uzorak i IPA analizu. Prisutna je neujednačenost demografske strukture uzorka jer su ispitanici većinom žene i mlađe osobe, s udjelom od svega 9,5% ispitanika u dobi od 55 do 74 godine. Kritike IPA analize dobro su poznate. Tumačenje implikacija za destinacijske menadžere temeljenih na rezultatima dobivenim primjenom IPA analize, treba promatrat i kao smjernice za izbor destinacije samih turista, ali svakako ne i za kreiranje doživljaja turista u destinaciji.
Doprinos – Istraživanje doprinosi i znanstvenoj literaturi pružajući dokaze o povezanosti performansi atributa turističke destinacije i ukupnog zadovoljstva destinacijom te razlike s obzirom na dob turista. Ovakav pristup može značajno pomoći destinacijskim menadžerima u razvoju odgovarajućih marketinških strategija za pojedina ciljna tržišta.
Keywords
atributi turističke destinacije; zadovoljstvo turista; Opatijska rivijera
Hrčak ID:
259407
URI
Publication date:
25.6.2021.
Visits: 2.165 *