Skip to the main content

Professional paper

PRIJEVOZ ŽELJEZNIČKIH VAGONA IZMEĐU KOPNA I SICILIJE

Borna Abramović orcid id orcid.org/0000-0001-8675-5778


Full text: croatian pdf 408 Kb

page 17-21

downloads: 639

cite


Abstract

Od sredine 19. stoljeća željeznički se sustav eksponencijalno
razvijao, najprije u Velikoj Britaniji, a potom u ostatku Europe odnosno
svijeta. Vrlo brzo naišlo se na problem povezivanja željezničkih pruga
preko vodenih površina, posebno preko jezera i jako širokih rijeka, na
kojima nije bilo moguće sagraditi most. Samo po sebi kao rješenje se
nametnula izgradnja trajekata koji bi na palubi imali ugrađene željezničke
tračnice te bi na taj način omogućili prijevoz željezničkih vagona s
jedne na drugu stranu obale. Prva takva trajektna linija uspostavljena
je 1833. na kanalu Forth i Clyde u Škotskoj, a prijevoz je organizirala
željeznica Monkland and Kirkintilloch. U bližemu okružju svakodnevno je
u funkciji željeznički trajektni promet između talijanskoga kopna i Sicilije.
Zanimljivo je to kako je ta linija u prometu od 1896. U radu je prikazana
organizacija i tehnologija rada željezničkoga trajektnog prijevoza između
talijanskoga kopna i Sicilije.

Keywords

putnički prijevoz; teretni prijevoz; trajekti; luka Villa San Giovanni; luka Messina; Mesinski tjesnac

Hrčak ID:

259505

URI

https://hrcak.srce.hr/259505

Publication date:

8.9.2020.

Visits: 1.169 *