Annual of social work, Vol. 28 No. 1, 2021.
Review article
https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.388
SOCIJALNA ISKLJUČENOST DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: KONCEPTUALIZACIJA, RIZICI I MODEL INTERVENCIJA
Dejana Bouillet
orcid.org/0000-0002-0486-3378
; Faculty of Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Vlatka Domović
orcid.org/0000-0001-5794-6786
; Faculty of Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Temelji se na pregledu literature o socijalnoj isključenosti i rizicima socijalne isključenosti. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi definira se kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati nepovoljan utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom, analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece, ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne skrbi i obrazovanja.
Keywords
socijalna isključenost; djeca rane i predškolske dobi; rizici; model intervencija
Hrčak ID:
261095
URI
Publication date:
27.7.2021.
Visits: 6.010 *