Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.46419/vs.53.3.5

Organizacija proizvođača mlijeka i indijski mljekarski sektor - strateško usklađivanje

Avijit Sarkar ; Dept. of Dairy Business Management, Faculty of Dairy Technology, West Bengal University of Animal and Fishery Sciences, Kolkata-700 037, India
Avijan Dutta ; Dept. of Management Studies. NIT, Durgapur-713 209, India


Full text: english pdf 850 Kb

page 329-342

downloads: 931

cite


Abstract

Potreba za osnivanjem Organizacije proizvođača mlijeka temeljena je na nužnosti za ojačanjem raštrkanih i neorganiziranih, siromašnih indijskih proizvođača mlijeka koji nemaju pristup resursima i uslugama. Organizacija proizvođača mlijeka nastala je na sučeljavanju poslovnog okruženja i pojedinačnih proizvođača mlijeka kroz veze unaprijed i unatrag (forward i backward linkages), istovremeno omogućujući osnaživanje kolektivnog djelovanja, pregovaračke moći i ekonomskih razmjera. Time je prikladno odgovoreno na ekonomske i socijalno-kulturalne potrebe članova proizvođača i subjekata koji ih okružuju. Prema procjeni Statistike nacionalnih računa (2020.) Indije, doprinos stočarstva ukupnoj bruto dodanoj vrijednosti (pri stalnim cijenama) poljoprivrede i srodnog sektora dosegnuo je 28,63 % (2018.- 2019.) što ukazuje na važnost Organizacije proizvođača mlijeka u mnogoljudnoj zemlji poput Indije. Organizacija proizvođača mlijeka pruža svoju pomoć s aranžmanima financijskog kredita, tehničkim ulaznim informacijama, produktivnošću mlijeka, kvalitetnim proizvodima, upravljanjem vrijednosnim lancima, pristupom dionicima na tržištu i bavljenjem ekološkim i poslovnim regulativama. U ovom preglednom članku opisana su ključna gledišta i pokušalo se istražiti kako je Organizacija proizvođača mlijeka izgradila sposobnost i optimizirala kapacitet u postojećem opsegu i izazovima indijskog mljekarskog sektora. Stočarski sektor pomaže izdržavati oko 20,5 milijuna stanovnika Indije. Složena godišnja stopa rasta (CAGR) proizvodnje mlijeka u Indiji iznosi 4,8 % u odnosu na 1,8 % CAGR globalne proizvodnje mlijeka. Međutim, Organizacija proizvođača mlijeka suočava se sa sukobljenim područjima interesa: poput socijalnih pitanja, kao i poslovnih zahtjeva i ta ambivalentnost iziskuje poticajne politike i profesionalizam za upravljanje rastom i održivošću Organizacije. S obzirom na globalizirano poslovno okruženje, Organizacija proizvođača mlijeka preuzela je odgovornost natjecanja na domaćem i globalnom tržištu. S obzirom na nove prakse međunarodnog trgovanja, potrebna je dodatna studija za uspostavljanje mehanizma koji će se baviti sanitarnim i fitosanitarnim (SPS) mjerama. Suradnički se poslovni model može dalje istražiti dodatnom uporabom gnojiva goveda i neproduktivnih goveda za ponovnu uspostavu ekonomičnijeg modela kako bi se moglo nositi s globalnim razinama cijene mlijeka i mliječnih proizvoda.

Keywords

kolektivno djelovanje; proizvođači mlijeka i mliječnih proizvoda; održivost; vrijednosni lanac

Hrčak ID:

261532

URI

https://hrcak.srce.hr/261532

Publication date:

31.10.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.284 *