Review article
EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)
Branislava Baranović
; Institute for Social Research, Zagreb
Full text: croatian pdf 535 Kb
page 294-305
downloads: 2.200
cite
APA 6th Edition
Baranović, B. (2007). EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja). Metodika, 8 (15), 294-305. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
MLA 8th Edition
Baranović, Branislava. "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)." Metodika, vol. 8, no. 15, 2007, pp. 294-305. https://hrcak.srce.hr/index.php/24600. Accessed 5 Jun. 2024.
Chicago 17th Edition
Baranović, Branislava. "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)." Metodika 8, no. 15 (2007): 294-305. https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
Harvard
Baranović, B. (2007). 'EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)', Metodika, 8(15), pp. 294-305. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600 (Accessed 05 June 2024)
Vancouver
Baranović B. EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja). Metodika [Internet]. 2007 [cited 2024 June 05];8(15):294-305. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
IEEE
B. Baranović, "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)", Metodika, vol.8, no. 15, pp. 294-305, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600. [Accessed: 05 June 2024]
Full text: english pdf 697 Kb
page 305-320
downloads: 1.475
cite
APA 6th Edition
Baranović, B. (2007). EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja). Metodika, 8 (15), 294-305. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
MLA 8th Edition
Baranović, Branislava. "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)." Metodika, vol. 8, no. 15, 2007, pp. 294-305. https://hrcak.srce.hr/index.php/24600. Accessed 5 Jun. 2024.
Chicago 17th Edition
Baranović, Branislava. "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)." Metodika 8, no. 15 (2007): 294-305. https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
Harvard
Baranović, B. (2007). 'EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)', Metodika, 8(15), pp. 294-305. Available at: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600 (Accessed 05 June 2024)
Vancouver
Baranović B. EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja). Metodika [Internet]. 2007 [cited 2024 June 05];8(15):294-305. Available from: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600
IEEE
B. Baranović, "EUROPSKA ISKUSTVA I NACIONALNI KURIKULUM ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE U HRVATSKOJ (Uvod u raspravu o rezultatima istraživanja)", Metodika, vol.8, no. 15, pp. 294-305, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/index.php/24600. [Accessed: 05 June 2024]
Abstract
Sažetak – Rad predstavlja uvodni tekst u tematski blok u kojem su prezentirani
rezultati komparativne analize nacionalnih okvirnih kurikuluma 11 europskih
zemalja (uzorak starih i novih članica Europske unije) i Hrvatske provedene u
razdoblju od 2002. do 2005. Rezultati analize su ukazali na značajne konceptualne,
strukturne i sadržajne razlike između nastavnih programa u Hrvatskoj i nacionalnih
kurikuluma analiziranih zemalja. Iako između nacionalnih kurikuluma
analiziranih zemalja postoje evidentne razlike, za razliku od Hrvatske, sve imaju
outcome based nacionalne kurikulume (orijentirane na odgojno-obrazovne ishode,
odnosno operacionalno iskazane ciljeve obrazovanja). Nadalje, za razliku od Hrvatske
koja ima centralizirane i međusobno nedovoljno povezane predmetne programe,
nacionalni kurikulumi analiziranih zemalja su integriraniji. Većina ih ima
nacionalni kurikulumski okvir koji sagledava nacionalni kurikulum kao cjelinu,
široko defi nirana kurikulumska područja čije sadržaje povezuju zajednički odgojno-
obrazovni ishodi te eksplicite defi nirane krozkurikulumske teme. Kurikulumi
europskih zemalja također razvijaju učeničke kompetencija kojih nema u hrvatskim
nastavnim programima: napr. poduzetništvo, informatičko-komunikacijska
kompetancija kao krozkurikulumsko poučavanje. I konačno, razvoj nacionalnih
kurikuluma u europskim zemljama se odvija u smjeru razvoja temeljnih učeničkih
kompetencija potrebnih za život u društvu znanja. U toku je proces integracije temljnih
kompetencija za društvo znanja (koncept cjeloživotnog učenja) defi niranih na
europskoj razini u Europskom kompetencijskom okviru.
Keywords
europske zemlje; Hrvatska; društvo znanja; nacionalni kurikulumi; obvezno obrazovanje; temeljne kompetencije
Hrčak ID:
24600
URI
https://hrcak.srce.hr/24600
Publication date:
10.12.2007.
Article data in other languages:
english
Visits: 5.943
*