Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.31820/pt.30.3.4

Poticanje samoreguliranoga učenja – uloga nekih sociodemografskih čimbenika, učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, predanosti poslu i sagorijevanja na poslu

Slavica Šimić Šašić orcid id orcid.org/0000-0002-4465-1716 ; University of Zadar, Department of Teachers and Preschool Teachers Education, Zadar, Croatia
Ana Kalajžić ; University of Zadar, Department of Teachers and Preschool Teachers Education, Zadar, Croatia
Anela Nikčević-Milković orcid id orcid.org/0000-0001-6216-456X ; The Department of Teacher Education Studies in Gospic, Croatia


Full text: croatian PDF 859 Kb

page 467-487

downloads: 841

cite


Abstract

Samoregulirano učenje (SRU) postalo je važan obrazovni cilj, a budući da ovisi o kontekstu u kojemu se događa, učitelji imaju važnu ulogu u poticanju razvoja učinkovitih strategija samoregulacije učenja. Cilj provedenoga istraživanja bio je ispitati učiteljsko poticanje SRU-a i njegov odnos s nekim sociodemografskim obilježjima učitelja (spol, radni staž, obrazovna razina), učiteljskim percepcijama o poučavanju i učenju, predanošću poslu i sagorijevanjem na poslu. Istraživanje je provedeno na uzorku od 299 učitelja razredne i predmetne nastave. Primijenjeni su sljedeći mjerni instrumenti: upitnik sociodemografskih obilježja, Skala poticanja samoreguliranoga učenja, Upitnik učiteljskih percepcija o poučavanju i učenju, Skala učiteljske predanosti i Oldenburški upitnik sagorijevanja. Rezultati su pokazali da učitelji poticanje SRU-a u suvremenoj nastavi smatraju važnim te da potiču SRU u radu s učenicima. Poučavanje i učenje dominantno percipiraju kao proces osnaživanja i poticanja razvoja učenika (učeniku usmjerene aktivnosti), što predstavlja odmak od tradicionalnih aktivnosti usmjerenih na učitelja. Nisu utvrđene razlike u poticanju SRU-a s obzirom na sociodemografska obilježja učitelja, ali utvrđene su neke razlike u učiteljskim percepcijama, predanosti i sagorijevanju. Utvrđena je povezanost poticanja SRU-a i dominantne percepcije poučavanja i učenja te predanosti poslu i sagorijevanja na poslu. Najsnažniji su prediktori poticanja SRU-a predanost školi i učenicima te percepcija poučavanja i učenja kao procesa osnaživanja i poticanja razvoja učenika.

Keywords

poticanje samoreguliranoga učenja; predanost poslu; sagorijevanje na poslu; sociodemografska obilježja učitelja; učiteljske percepcije o poučavanju i učenju

Hrčak ID:

267072

URI

https://hrcak.srce.hr/267072

Publication date:

13.12.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 2.600 *