Nouspojava, Vol. 1 No. 1, 2021.
Professional paper
Kulturna industrija YouTubea
Martina Makek
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Abstract
Rad analizira YouTubeov model poslovanja, sadržaj i kulturu nastalu iz njega kroz model opisan u eseju Kulturna industrija: Prosvjetiteljstvo kao masovna obmana (1947.) Theodorea W. Adorna, izlaže pregled procesa stvaranja videa i problema koji pritom nastaju te kritizira formulaičnost tog sadržaja, nastalu kulturnu klimu i specifične probleme vezane uz društvene mreže i medij videa koji pritom nastaju. Zaključuje da iako Adornov model ne može u potpunosti opisati sve aspekte multimedije u internetskom dobu, zato što se isprva odnosio na film i radio, devijacije su prividne i ne mijenjaju srž teze da komercijalizacija medija direktno potiče konformizam i ima za cilj pripitomiti gledaoca. Ne osuđuje YouTube ni njegove gledatelje, već kritizira komercijalistički sustav koji je prouzročio današnje stanje te platforme.
Keywords
Društvena mreža; influencer; Kulturna industrija; Theodore W. Adorno; video; YouTube
Hrčak ID:
270604
URI
Publication date:
21.12.2021.
Visits: 1.058 *