Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.31784/zvr.10.1.23

FMEA METODA U ANALIZI KVAROVA OBALNIH DIZALICA

Karla Babeli ; Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Svjetlana Hess orcid id orcid.org/0000-0002-7517-4289 ; Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Mirano Hess orcid id orcid.org/0000-0002-0351-2322 ; Faculty of Maritime Studies, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 150 Kb

page 423-437

downloads: 468

cite


Abstract

Svaki veliki sustav trebao bi prepoznati i znati upravljati svojim rizicima. Problem istraživanja u ovom radu su kvarovi na kontejnerskim dizalicama, jer je za obalne dizalice u procesu prekrcaja na kontejnerskom terminalu izuzetno važno prepoznati kritične kvarove i pridati im pozornost prilikom redovnog odnosno preventivnog održavanja. Da bi se operativni proces prekrcaja na terminalu odvijao bez zastoja uz osiguranje sigurnosti osoblja te na vrijeme prepoznali kvarovi koji predstavljaju najveći rizik može poslužiti metoda analize oblika i efekata kvarova, koja je odabrana za rješenje problema
procjene rizika u ovom radu. Provedeno je anketno ispitivanje osoba koji rade na kontejnerskom terminalu riječke luke o vrsti i učestalosti pojedinih kvarova na obalnim dizalicama. Potom je za svaki kvar ocijenjena razina ozbiljnosti, učestalosti i otkrivanja, na temelju čega su izračunom veličine prioriteta rizika isti rangirani. Dobiveni rezultati ukazuju da najveći rizik ima fizičko oštećenje sajli dok je najmanji rizik predstavljaju neispravne nauglice kontejnera. Ovakav način istraživanja može doprinijeti budućem pravovremenom planiranju održavanja i preventivnog otklanjanja kvarova u svrhu neometanog odvijanja prekrcajnog procesa.

Keywords

kvarovi; obalne dizalice; FMEA metoda; prioritet rizika

Hrčak ID:

277795

URI

https://hrcak.srce.hr/277795

Publication date:

20.5.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.639 *