Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.22598/mt/2022.34.1.41

Istraživanje uloge kredibiliteta slavnih sportaša na poistovjećivanje s njima i namjeru kupovine zagovarane marke

Nkosinamandla Shezi orcid id orcid.org/0000-0003-3070-8969 ; University of South Africa


Full text: english pdf 222 Kb

page 41-57

downloads: 713

cite


Abstract

Svrha – Rad istražuje utjecaj kredibiliteta južnoafričkih slavnih sportaša na poistovjećivanje s njima i namjeru kupovine zagovarane marke među južnoafričkim potrošačima.
Metodološki pristup – U istraživanju je korištena neprobabilistička metoda uzorkovanja s 250 ispitanika. Za prikupljanje podataka korišten je anketni upitnik za samopopunjavanje, a odgovori su bilježeni na Likertoj ljestvici od šest stupnjeva.
Rezultati i implikacije – Na osnovi analize korelacije rezultati istraživanja otkrivaju da privlačnost, stručnost i pouzdanost pokazuju pozitivne odnose s poistovjećivanjem sa slavnim sportašima, kao i s namjerom kupovine zagovaranih marki. Poistovjećivanje pokazuje pozitivan utjecaj na namjere kupovine zagovaranih marki. Isto tako, ukupan kredibilitet slavnog sportaša ima pozitivan utjecaj na namjeru kupovine zagovaranih marki.
Ograničenja – U budućim istraživanjima bit će potreban veći uzorak.
Doprinos – Rad je otkrio ulogu kredibiliteta slavnoga sportaša koji utječe na poistovjećivanje s njime i namjeru kupovine zagovaranih marki u Južnoj Africi. Doprinos rada jest u tome da može pomoći poduzećima u boljem odabiru slavnih sportaša kao zagovaratelja svojih maraka, što je važno, s obzirom na to da kredibilitet slavnih sportaša ima potencijal poboljšati poistovjećivanje s njima kao i namjeru kupovine zagovaranih marki među potrošačima.

Keywords

slavni sportaš; kredibilitet; poistovjećivanje; namjera kupovine; Južna Afrika;

Hrčak ID:

279981

URI

https://hrcak.srce.hr/279981

Publication date:

4.7.2022.

Article data in other languages: english

Visits: 1.384 *