Skip to the main content

Review article

NEFORMALNO UČENJE NASTAVNIKA PERSPEKTIVE ISTRAŽIVANJA NASTAVNE PRAKSE

Giancarlo Gola ; Dipartimento Educazione e Formazione Universita di Trieste


Full text: italian pdf 151 Kb

page 63-79

downloads: 4.732

cite


Abstract

Kad nastavnici razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi, često govore o učenju iz prakse, o profesionalnom instinktu, o intuiciji koja vodi njihovo djelovanje. Psihopedagoška istraživanja opisuju ovaj fenomen kao neformalno učenje i prešutno znanje.
Neformalno učenje se može definirati kao nenamjerno učenje, nastalo u operativnim kontekstima, čiji rezultati se često pojavljuju nesvjesno. Posebno je zanimljivo učenje u stručnim kontekstima, jer ono pretežito nastaje na neformalan način; slabo se poznaje način na koji taj proces nastaje, razvija se, te što ga podupire; u cilju učenja u odrasloj dobi ne postoje znanja koja nisu ovisna o prethodnom učenju te o društveno-kulturnoj pripadnosti.
Rad sintetizira teorijski i empirijski razvoj termina neformalno učenje u učiteljskoj profesiji, načina na koji je značenje tog termina percipirano, ponovo korišteno te može predstavljati metakognitivni proces o znanjima o nastavnoj praksi i nastavnim aktivnostima u razredu.

Keywords

neformalno učenje; nastavna praksa

Hrčak ID:

25801

URI

https://hrcak.srce.hr/25801

Publication date:

30.6.2008.

Article data in other languages: english italian

Visits: 6.134 *